Wallbox Rock-Ola 504 Volume Control

Welcome Forums wallbox2mp3 installation Wallbox Rock-Ola 504 Volume Control

This topic contains 71 replies, has 3 voices, and was last updated by  scudie 5 days, 1 hour ago.

Viewing 20 posts - 21 through 40 (of 72 total)
  • Author

scudie
    Participant

Hi Jens

Neue Diagram

scudie
    Participant

Hello Jens

Do you understand the diagram?

Cheers Scudie

Klaatu
    Moderator

Would be best to use English or English +German, or this topic is useless to most people.

Too bad, could help others speaking English.

scudie
    Participant

I do agree with what you are saying, I do not speak German  I Find it difficult with explaining in German

Cheers Scudie

scudie
    Participant

Hello Jens

Entschuldigung Jens
    Ich bemerke, dass auf dem ersten Diagramm, das ich gezeichnet habe,
    Ich habe gezeigt, dass das schwarz-weiße Kabel zur falschen Klemme auf der Klemmenleiste führt. Es sollte sich links vom roten Draht befinden, wie auf Ihrem Foto gezeigt.

Cheers Scudie

Sorry Jens
    I notice that on the first diagram I drew
    I have shown that the black and white cable leads to the wrong terminal on the terminal block. It should be to the left of the red wire, as shown in your photo.

• This reply was modified 1 week, 5 days ago by  Klaatu.

jukeboxfever
    Participant

Hallo Scudie,
    das habe ich jetzt soweit verstanden.
    was ich nicht verstehe laut deiner Skizze soll ich das Kabel bei Audio-Ground ablöten und auf den linken Lautsprecher löten. Ist das so richtig.

Gruß Jens

I’ve understood that so far.

what I don’t understand according to your sketch I should solder the cable at audio-ground and solder it to the left speaker. Is that right.

jukeboxfever
    Participant

Deine Nachricht von gestern Abend habe ich gar nicht gelesen.
    Kannst du mir bitte Anhand des Manuals noch mal sagen wo ich das Audio-Ground hin löten muss.

I never got your message last night.
    Could you please tell me again where to solder the audio ground using the manual.

jukeboxfever
    Participant

scudie
    Participant

Hello Jens

Das Diagramm, das ich gezeichnet habe, zeigt, wie die Lautsprecher angeschlossen werden müssen, wenn der Jukebox-Emulator wb2mp3 verwendet wird. Das Negativ / die Erdung des Lautsprechers muss vollständig getrennt sein, da sonst der Verstärker beschädigt wird.

Cheers Scudie

The diagram I have drawn shows how the speakers have to be connected when the jukebox emulator wb2mp3 is used. The negative / ground of the speaker must be completely disconnected, otherwise the amplifier will be damaged.

jukeboxfever
    Participant

I try it with English. Where do I have to make the cables from the emulator on it. I make them to the volume control resistor unit or to the speakers.

scudie
    Participant

Guten Morgen Jens
    Ich würde alle Drähte vom wb2mp3 an die entsprechenden Anschlüsse auf der ursprünglichen Anschlussleiste anschließen.
    Mit Ausnahme der richtigen Lautsprechermasse, die an das neue Terminal angeschlossen wird (das Sie hinzufügen können), das in einem meiner Diagramme dargestellt ist.

Cheers Scudie

I would connect all the wires from the wb2mp3 to the appropriate connectors on the original terminal block.
    Except for the correct speaker ground, which is connected to the new terminal (which you can add), which is shown in one of my diagrams.

jukeboxfever
    Participant

Guten Morgen Scudie,

kann ich das so machen.

Gruß Jens

I can do that.

scudie
    Participant

Hallo Jens
    Rockola legte den Verbindungsstreifen dort ab, um den Anschluss einer Jukebox an die Wallbox zu erleichtern.
    Warum sollten Sie eine Verbindung zu den Drähten herstellen, wenn der Verbindungsstreifen zu diesem Zweck dort platziert wurde?

Cheers Scudie

Rockola put the connecting strip there to make it easier to connect a jukebox to the wallbox.
    Why should you connect to the wires when the connecting strip was placed there for this purpose?

jukeboxfever
    Participant

Hallo Scudie,
    Das habe ich mir auch schon überlegt dass das keinen Sinn macht. Hier noch mal ein Bild kann ich es so machen.
    Gruß Jens

I’ve been thinking the same thing, that doesn’t make sense.
    Here again I can make a picture like this.

jukeboxfever
    Participant

Ich glaube ich habe es jetzt verstanden, so müsste es jetzt richtig sein.

I think I have understood it now, this should be the right way now.

scudie
    Participant

Hello Jens

jukeboxfever
    Participant

Hello Scudie,

so I’ll do it. When I’m all installed, I’ll report back. Thank you again for your help and patience.

Greeting Jens

scudie
    Participant

Hallo Jens
    Nachdem ich das Handbuch für den Rockola 504 gelesen hatte, bemerkte ich, dass es ein Audio-Steuerrelais als Teil der positiven Lautsprecherschaltung gibt. Haben Sie ein Multimeter zum Testen von Spannung / Ohm / Durchgang?
    Wenn Sie den Durchgang zwischen dem positiven Lautsprecher auf der Rückseite des Lautsprechers und dem entsprechenden Anschluss auf der Klemmenleiste prüfen, müssen Sie das Relais lokalisieren und die Kontakte manuell schließen und sichern, damit sie geschlossen bleiben oder Umgehen Sie das Relais, damit Sie einen Durchgang zwischen dem Lautsprecher und der Klemmleiste erreichen.
    Prost Scudie

After reading the manual for the Rockola 504, I noticed that there is an audio control relay as part of the positive speaker circuitry.

Do you have a multimeter for testing voltage / ohms / continuity?
    If you are testing the continuity between the positive speaker on the back of the speaker and the corresponding terminal on the terminal block, you need to locate the relay and manually close and secure the contacts to keep them closed or bypass the relay to achieve continuity between the speaker and the terminal block.

jukeboxfever
    Participant

Hallo Scudie,

ich glaube ich habe es gefunden,

wenn ich nach den Farben der Kabel gehe dann ist es das. Ich habe mal mit einem Multimeter gemessen und es hatte was angezeigt. Kann es sein das nur ein Relais für beide Lautsprecher da ist. Um den Kontakt zu schließen muss ich ihn runter drücken ? und befestigen ?.

Gruß Jens

I think I found it,

if I go by the color of the wires, that’s it. I once measured with a multimeter and it showed something.
    Is it possible there’s only one relay for both speakers?
    To close the contact, I have to push it down and secure it.

jukeboxfever
    Participant

Viewing 20 posts - 21 through 40 (of 72 total)

You must be logged in to reply to this topic.